Urmare a publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 424/12.VII.2013 a Hotararii Guvernului nr.453/2013 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.274/2013 privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investitiile realizate de intreprinderile mici si mijlocii, precum si a rezultatului consultarilor publice realizate in perioada 13.05.2013 – 12.07.2013, Ministerul Finantelor Publice a revizuit “Ghidul solicitantului” si Formularele aferente Cererii de acord pentru finantare.
Principalele schimbari introduse de noua HG sunt legate de:
- includerea in cadrul cheltuielilor eligibile a construirii si achizitiei de cladiri destinate prestarii altor servicii in afara destinatiilor industriale, de invatamant, de stiinta, cultura si arta, ocrotirea sanatatii, asistenta sociala, cultura fizica si agrement.
- Eliminarea obligativitatii prezentarii in cadrul studiului tehnico-economic a situatiei indicatorilor pe baza carora se evalueaza eficienta economica a intreprinderii in urmatorii 3 ani de la finalizarea investitiei
Noul Ghid al Solicitantului prevede in premiera procedura de inregistrare online a cererilor de acord pentru finantare privind acordarea ajutoarelor de minimis. Reprezentantii intreprinderilor interesate trebuie sa inscrie datele principale privind intreprinderea, precum si valoarea ajutorului de minimis solicitat. Daca datele se conformeaza regulilor de introducere, intreprinderea primeste un mesaj de trimitere cu succes insotit de numarul de inregistrare al Cererii de acord pentru finantare si adresa web unde poate consulta recipisa generata dupa introducerea datelor in sistem. De asemenea, in urma inregistrarii, fiecare solicitant va primi informatii legate de perioada in care intreprinderea poate depune sau transmite prin posta sau alte servicii de curierat, la Registratura generala a MFP, str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucuresti, Cererea de acord pentru finantare insotita de documentele justificative, mentionandu-se pe plic: “Unitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis”.
Imediat dupa epuizarea bugetului anual alocat, in sistem nu se vor mai putea inscrie cereri.
Prima sesiune de depunere se va derula in perioada 16.08.2013 – 31.10.2013, in limita bugetului anual alocat schemei. Bugetul maxim al schemei de ajutor de minimis este de 400 milioane lei.
Sursa: Ministerul Finantelor