CE ESTE O STRATEGIE DE MARKETING?
Strategia de marketing este un proces strategic care vă va permite să vă concentrați resursele în optimizarea oportunităților de afaceri în scopul creșterii vânzărilor și a obținerii unui avantaj competitiv sustenabil. Această strategie a organizației concretizează toate obiectivele de marketing într-un Plan de marketing pe termen mediu sau lung.
O bună Strategie de marketing trebuie concepută pe baza unei analize de piață concrete și concentrată pe obținerea unor rezultate de marketing specifice și măsurabile, aliniate cu misiunea, viziunea, scopul și obiectivele generale ale organizației dumneavoastră.
O Strategie de marketing implică o analiză atentă a mediului intern și extern al organizației, incluzând analiza internă a mixului de marketing cunoscută sub denumirea cei ”4P” (produs, preț, promovare și plasare), analiza personalului de vânzări, analiza pieței vizate, analiza segmentelor de piață țintă și a competitorilor. În urma analizei mediului, rezultă planul strategic de marketing, construit pentru a identifica alternativele de afaceri, a stabili obiectivele provocatoare, misiunea și mesajul de promovare, a determina mixul de marketing optim, dar și mijloacele de comunicare pentru realizarea obiectivelor și cel mai important, a determina un plan de implementare detaliat (grafic cu activități, acțiuni, bugete, calendar, responsabili, riscuri și modalități de minimizare a riscului). Pasul final în realizarea Strategiei de marketing este crearea unui plan de monitorizare și evaluare periodic.
DE CE ESTE NEVOIE DE O STRATEGIE DE MARKETING?
O strategie de marketing este un element vital oricărei afaceri, indiferent de mărime, domeniul de activitate sau localizare. Mulți antreprenori nu văd necesitatea și beneficiile unei Strategii de marketing în procesul strategic general al afacerii. Un plan strategic de marketing bine făcut asigură:
- Direcționarea acțiunilor și a investițiilor companiei prin identificarea oportunităților care merită urmărite și a amenințărilor care trebuie evitate;
- Identificarea uneltelor pe care organizația le poate folosi în cursa cu principalii concurenți pentru creșterea cotei de piață;
- Economisirea timpului și reducerea costurilor prin concentrarea resurselor în atragerea angajaților cu focus pe procesul de vânzări și imagine și în implementarea inițiativelor de marketing care asigură îndeplinirea obiectivelor generale ale organizației;
- Identificarea avantajelor competitive în raport cu concurența directă, urmărind dezvoltarea și promovarea lor;
- Traducerea viziunii, misiunii și obiectivelor în inițiative de marketing eficiente;
- Îmbunătățirea eficacității mesajelor de marketing transmise clieților și partenerilor, dar și diversificarea metodelor de comunicare;
- Creșterea vânzărilor și a profitului organizației;
- Crearea unui brand pe piața țintă vizată;
- Creșterea preferinței consumatorilor pentru brand-ul creat și implicit, a frecvenței de cumpărare.
STRATEGIE DE MARKETING PERSONALIZATĂ – VERTICAL FINANCE
Consultanții specializați Vertical Finance vă oferă acum posibilitatea întocmirii unei Strategii de marketing personalizate funcție de specificul companiei Dvs. (locație, domeniu de activitate, grup țintă vizat, produs/serviciu etc.) și a pieței în care activați.
Vă garantăm un rezultat sigur, eficient, realist și ușor de atins. În urma elaborării Strategiei de marketing, veți cunoaște abordările și tacticile cele mai eficiente de atragere a clienților, ce materiale promoționale să pregătiți, la ce tip de evenimente să participați, ce abilități lipsesc din echipa Dvs. de vânzări și cum, când și cu câți bani puteți deveni o forță de vânzări.