AMCOR organizează pe data de 28 februarie 2014 o nouă ediție Professional Corner.
Tema: Metodologia de foresight, o resursă neexploatată încă suficient de manageri
Speaker: dl. Romeo Ilie, Certified Management Consultant
SC Eurograph Ram Impex SRL
Locație: str. Învingătorilor, nr. 24, București
Agenda reuniunii:
14:00-14:45 Foresight – termeni și definiții
14:45-15:30 Exemplu de exercițiu de foresight
15:30-15:45 Pauză de cafea
15:45-17:00 Aplicație practică cu participarea/implicarea invitaților
FORESIGHT-ul este un proces sistematic, participativ, de estimare și evaluare a unor posibile evoluții viitoare atât ale mediului intern unei entități, cât și ale celui extern acesteia, şi de elaborare de viziuni pe termen mediu sau lung, bazat pe deciziile ce pot/trebuie luate în prezent și care impune întreprinderea unor acţiuni coordonate comune.
Procesul de FORESIGHT în sine se bazează pe mai multe metodologii intercombinate, cu scopul de a contura o posibilă formă a viitorului. Problemele de interes, resursele aflate la îndemână şi contextul politic trebuie luate în considerare pentru definirea mixului de metode utilizabile într-o activitate de FORESIGHT.
“Ignoranti, quem portum petat, nullus suus ventus est” (If one does not know to which port one is sailing, no wind is favourable) – SENECA
Intr-adevăr, dacă nu știi către ce port vrei să navighezi, nici o direcție a vântului nu este favorabilă!
Societatea de astăzi, ca și cea de ieri și cea viitoare de altfel, se confruntă cu multe provocări care pot influența și chiar determina traiectoria sa de evoluție. Sunt elemente pe care un conducător (manager) le cunoaște, dar sunt foarte multe necunoscute care introduc perturbații în procesele de luare a deciziilor sau în perioada de implementare a acestora.
Ca să faci un management performant trebuie:
– să știi pe ce te bazezi (resurse financiare, umane, tehnologice, logistice, de cunoaștere și inovare),
– să știi ce poți (bazat pe ceea ce ai reușit în trecut, pe lecțiile învățate din eșecuri, pe pregătirea și specializarea profesională continuă),
– să evaluezi și să interpretezi cât mai corect (să anticipezi) ce se poate întâmpla în jurul tău (domeniu de activitate, regiune, țară, mapamond),
– să ții cont de opiniile/părerile a cât mai mulți beneficiari ai produselor și/sau serviciilor tale (stakeholderi)
– să-ți construiești variante și planuri de acțiune (scenarii și “foi de parcurs”)
– să-ți stabilești “porturile” în care vrei să ancorezi în lungul drum către împlinirea visurilor (viziunilor)
– să-ți “chivernisești” resursele pentru a nu ajunge să plutești în derivă, în voia vânturilor și a valurilor!
Și pentru ca toate acestea să se întâmple mai ușor și cu mai multă certitudine a fost “inventat” FORESIGT-ul!
Vă rugăm să ne trimiteți confirmările dvs. pe adresa teodora.buga@amcor.ro până pe data de 24 februarie a.c. Participarea este gratuită în limita locurilor disponibile.
Sursa: AMCOR